Danas u Hrvatskoj kreće najavljeni tjedni bojkot trgovačkog lanca Konzum, temeljen na rezultatima ankete koju je 5. veljače provela platforma Halo inspektore na svojoj Facebook stranici.
Konzum na meti potrošača
Prema odluci građana, prvi trgovački lanac koji će biti bojkotiran tjedan dana, od subote 8. veljače do petka 14. veljače, jest Konzum. U anketi je sudjelovalo 144.732 glasača, a ukupno je zabilježeno 211.638 glasova. Konzum je dobio 31,7 posto glasova za bojkot, dok su iza njega ostali Plodine s 29,1 posto te Studenac sa 6,87 posto podrške za bojkot.
Nastavak petka bez kupovine
Osim tjednog bojkota, 7. veljače obilježen je i treći uzastopni petak tijekom kojeg su građani pozvani da se suzdrže od svih oblika plaćanja. Ovaj trend postaje sve rašireniji kao oblik prosvjeda protiv visokih cijena i poslovne politike velikih trgovačkih lanaca.
Vlada ograničava cijene na 70 proizvoda
Paralelno s ovim inicijativama, na snagu je stupila Vladina odluka o izravnoj kontroli cijena određenih proizvoda u trgovinama na malo. Lista proizvoda s ograničenim cijenama sada je povećana s prethodnih 30 na čak 70 artikala.
Prema novim pravilima, trgovci moraju osigurati najmanje jednu vrstu proizvoda iz svake kategorije po najviše dopuštenoj cijeni. Ako se određeni proizvod rasproda, dužni su osigurati zamjenski artikl s istom cjenovnom regulacijom.
Jasnije označavanje cijena za bolju informiranost kupaca
Kako bi potrošači bili bolje informirani, trgovcima je propisana obveza da jasno i vidljivo označe proizvode obuhvaćene ovom odlukom. Na ulazima u prodajne objekte, kao i na mrežnim stranicama, moraju biti istaknuti plakati s popisom artikala i njihovim reguliranim cijenama.
Također, svi prodajni objekti veći od 400 četvornih metara moraju osigurati posebne odjele za prodaju proizvoda iz regulirane liste, u skladu s propisima o hrani i predmetima opće uporabe.
Ove mjere dio su nastojanja da se kupcima omogući lakši pristup osnovnim proizvodima po pravednijim cijenama, dok potrošačke inicijative poput bojkota pokazuju nezadovoljstvo dijela javnosti trenutačnom situacijom na tržištu.