facebook
Doniraj
  • Prijava
Nema rezultata
Pogledaj sve rezultate
Dijalog.hr
  • Naslovnica
  • Vijesti
  • Dijalog
  • Kolumne
  • Blogosfera.hr
  • Sport
  • Društvo
  • Kultura
  • Lifestyle
  • Vjera i duhovnost
Dijalog.hr
  • Naslovnica
  • Vijesti
  • Dijalog
  • Kolumne
  • Blogosfera.hr
  • Sport
  • Društvo
  • Kultura
  • Lifestyle
  • Vjera i duhovnost
Nema rezultata
Pogledaj sve rezultate
Dijalog.hr
Naslovnica Lifestyle

Ako mislite da ćete uzimanjem multivitamina živjeti dulje – varate se!

Hina autor: Hina
03.07.2024
u Lifestyle, Zdravlje
0
A A
Ako mislite da ćete uzimanjem multivitamina živjeti dulje – varate se!

Foto: unsplash.com

Pogledaj ovaj članak na dijalog.hrPogledaj ovaj članak na dijalog.hrPogledaj ovaj članak na dijalog.hrPogledaj ovaj članak na dijalog.hrPogledaj ovaj članak na dijalog.hr

Oni su glavni nutricionistički izbor milijuna ljudi, ali ako mislite da ćete uzimanjem multivitamina živjeti nešto dulje, vjerojatno se varate.

Američki liječnici i znanstvenici pratili su oko 300.000 ljudi starijih od 20 godina i utvrdili da uzimanje navodnih eliksira života “ne donosi korist u pogledu mortaliteta”.

Istraživanje nije potvrdilo da “korištenje multivitamina produljuje životni vijek”, istaknuli su, u članku koji je objavljen u časopisu JAMA Network Open, koji izdaje Američko medicinsko udruženje. 

Unatoč tome što multivitamini malo pridonose dugovječnosti, uključujući kod bolesnih ljudi i onih koji se loše hrane, “mnogi odrasli u SAD-u kažu da ih koriste kako bi sačuvali ili poboljšali zdravlje”, dodali su znanstvenici, procijenivši da ih uzima oko trećina stanovnika SAD-a. 

Istraživanje se nadovezuje na izvješće iz 2022. koje nije moglo pronaći dokaze da je korištenje multivitamina ni korisno niti štetno.

Novo istraživanje uzelo je u obzir tzv. “učinak zdravog korisnika” što utječe na učinkovitost multivitamina. U tom slučaju, ljudi koji uzimaju dodatke prehrani obično se bolje hrane, manje je vjerojatno da puše i vjerojatnije vježbaju nego oni koji ih ne uzimaju.

Multivitaminske dodatke prehrani oglašava se kao supstance koje jačaju imunitet, podižu razinu energije, povećavaju vitalnost i “opću dobrobit”, no ovo istraživanje na tragu je sve većeg broja istraživanja koja su pronašla malo ili nikakve koristi od njih.

“Premda je vjerojatnost da su štetni mala, vjerojatnost da imaju jasne koristi za zdravlje također je jako mala i isto tako još nemamo jasne dokaze za takvu korist”, po Medicinskom fakultetu Harvarda. 

Učinak prirode na zdravlje: Znanstveni pogled na blagodati boravka u prirodi

Utjecaj gaminga na mentalno zdravlje: pozitivni i negativni aspekti igranja

Financijski stres najštetniji za zdravlje i opću dobrobit pojedinca


Hina

Oznake: multivitaminiživotni vijekZnanstvenici
Pretplatite se
Prijava
Obavijesti me o
Molimo prijavite se za komentiranje
0 Komentara
Najglasaniji
Najnovije Najstarije
Vidi sve komentare
  • Popularno
  • Komentari
  • Najnovije
Fotogalerije Povorke ponosa i Antunovskog hoda mladih: šokantna razlika  u estetici

Fotogalerije Povorke ponosa i Antunovskog hoda mladih: šokantna razlika u estetici

07.06.2026
Zašto je svećenik influencer papi podvalio okultni meme 6 7

Zašto je svećenik influencer papi podvalio okultni meme 6 7

20.05.2026
Dijalog.hr na radnom stolu uredništva.

Dijalog.hr ulazi u novu fazu

16.05.2026
Što učiniti kad savjest roditelja nalaže odbiti cjepivo za dijete?

Što učiniti kad savjest roditelja nalaže odbiti cjepivo za dijete?

17.05.2026
Bleiburg: od britanske obmane i masovnih likvidacija do povratka kosti u rodnu grudu

Bleiburg: od britanske obmane i masovnih likvidacija do povratka kosti u rodnu grudu

14.05.2026
Tito: Koljač 20. stoljeća — dokumentarac koji ruši mit o komunizmu s „ljudskim licem”

Tito: Koljač 20. stoljeća — dokumentarac koji ruši mit o komunizmu s „ljudskim licem”

09.06.2026
Migrant uhićen u Grčkoj zbog povezanosti s Hamasom

Izrael i Iran obustavili napade nakon Trumpove poruke

08.06.2026
Migrant uhićen u Grčkoj zbog povezanosti s Hamasom

Migrant uhićen u Grčkoj zbog povezanosti s Hamasom

08.06.2026
Trump: ‘Ako Iran ne bude poštivao sporazum, slijedi nova, bolja i snažnija pucnjava’

Trump naredio Iranu i Izraelu da zaustave međusobnu vatru

08.06.2026

Židovski poučak majkama i društvu

08.06.2026
Dijalog.hr

    © 2024 Dijalog - Designed by House of Code.

O nama

Hrvatski portal za dijalog

Kategorije

  • Vijesti
  • Kolumne
  • Sport
  • Zanimljivosti
  • Vjera i duhovnost
  • Blogosfera

Kontakt

redakcija@dijalog.hr

Udruga Dijalog

Sveti križ 11
Rijeka

  • Impressum
  • Uvjeti korištenja
  • Politika privatnosti i kolačića
  • Oglašavanje
  • Doniraj
Nema rezultata
Pogledaj sve rezultate
  • Naslovnica
  • Vijesti
  • Dijalog
  • Kolumne
  • Blogosfera.hr
  • Sport
  • Društvo
  • Kultura
  • Zanimljivosti
  • Lifestyle
  • Vjera i duhovnost

© 2022 Dijalog.hr - Designed by House of Code

Dobrodošli natrag!

Prijava putem Google-a
ili

Prijava na Vaš račun

Zaboravili ste lozinku?

Retrieve your password

Molimo unesite e-mail ili korisničko ime za resetiranje lozinke

Prijava
Ova web stranica koristi kolačiće. Nastavkom korištenja ove web stranice pristajete na upotrebu kolačića. Posjetite našu Politiku privatnosti i kolačića.
wpDiscuz