facebook
Doniraj
  • Prijava
Nema rezultata
Pogledaj sve rezultate
Dijalog.hr
  • Naslovnica
  • Vijesti
  • Dijalog
  • Kolumne
  • Blogosfera.hr
  • Sport
  • Društvo
  • Kultura
  • Lifestyle
  • Vjera i duhovnost
Dijalog.hr
  • Naslovnica
  • Vijesti
  • Dijalog
  • Kolumne
  • Blogosfera.hr
  • Sport
  • Društvo
  • Kultura
  • Lifestyle
  • Vjera i duhovnost
Nema rezultata
Pogledaj sve rezultate
Dijalog.hr
Naslovnica Lifestyle

Odgajanje djece ima ‘zaštitni učinak’ na roditelje: Čuva mozak mladim

Dijalog.hr autor: Dijalog.hr
07.03.2025
u Lifestyle, Zdravlje
0
A A
Odgajanje djece ima ‘zaštitni učinak’ na roditelje: Čuva mozak mladim

Foto: Canva

Pogledaj ovaj članak na dijalog.hrPogledaj ovaj članak na dijalog.hrPogledaj ovaj članak na dijalog.hrPogledaj ovaj članak na dijalog.hrPogledaj ovaj članak na dijalog.hr

Prema istraživanju provedenom na otprilike 37.000 ispitanika, znanstvenici sa Sveučilišta Rutgers u SAD-u došli su do zaključka da podizanje djece može usporiti proces starenja mozga.

Njihovi rezultati, objavljeni u časopisu Proceedings of the National Academy of Sciences, ukazuju na to da roditeljska uloga ima “zaštitni učinak” na mentalne funkcije koje se mijenjaju s godinama, osobito u srednjoj i starijoj dobi.

Više djece, bolje za mozak

Znanstvenici su istaknuli kako postoji povezanost između broja djece i bolje očuvanih moždanih funkcija. Drugim riječima, što više djece roditelj ima, to se bilježi bolja funkcionalna povezanost unutar mozga, osobito u dijelovima odgovornima za motoričke i osjetilne procese.

Njihova analiza sugerira da veličina obitelji može imati “kumulativni” učinak na zdravlje mozga, pridonoseći boljoj neurološkoj otpornosti.

Odgajanje djece ima zaštitni učinak

Podaci prikupljeni iz UK Biobanka, koji uključuju gotovo 20.000 žena i više od 17.000 muškaraca, pokazali su da su moždane mreže povezane s osjetima i pokretima kod roditelja bolje očuvane nego kod onih koji nemaju djecu. Budući da su upravo ti dijelovi mozga obično osjetljiviji na starenje, rezultati sugeriraju da roditeljstvo može imati zaštitni učinak protiv gubitka funkcionalnih sposobnosti mozga.

Roditeljstvo može pozitivno utjecati na neurološke procese

Stručnjaci su naglasili da nije sama trudnoća ta koja donosi koristi, već roditeljska briga i angažman u odgoju djeteta. Ovo se odnosi i na majke i na očeve, što dodatno potvrđuje da aktivna roditeljska uloga pridonosi očuvanju kognitivnog zdravlja tijekom cijelog života.

Avram Holmes, jedan od autora studije, istaknuo je kako istraživanje upućuje na to da roditeljstvo može c, a buduća istraživanja trebala bi dodatno razjasniti mehanizme tih učinaka.

Svjetski dan debljine: Hrvatska među najpogođenijima u Europi

Koliko dugo čovjek može izdržati bez sna – i koje su posljedice?

Zašto je ženama uvijek hladnije nego muškarcima?

Dijalog.hr

Oznake: djecamozakodgajanjeroditeljstvo
Pretplatite se
Prijava
Obavijesti me o
Molimo prijavite se za komentiranje
0 Komentara
Najglasaniji
Najnovije Najstarije
  • Popularno
  • Komentari
  • Najnovije
Vrata paklena neće je nadvladati: cjeloviti kronološki prikaz afere „Šalata“

Vrata paklena neće je nadvladati: cjeloviti kronološki prikaz afere „Šalata“

11.08.2026
Nezapamćena afera prikrivanja homoseksualnog iskorištavanja maloljetnika u visokim crkvenim krugovima potresa Hrvatsku

Nezapamćena afera prikrivanja homoseksualnog iskorištavanja maloljetnika u visokim crkvenim krugovima potresa Hrvatsku

24.07.2026
Prognani svjedok Istine: smijenjen kancelar Riječke nadbiskupije

Prognani svjedok Istine: smijenjen kancelar Riječke nadbiskupije

14.07.2026
O najvećoj aferi Crkve u Hrvata oglasio se i smijenjeni riječki kancelar: kultura šutnje stvara nove žrtve

O najvećoj aferi Crkve u Hrvata oglasio se i smijenjeni riječki kancelar: kultura šutnje stvara nove žrtve

26.07.2026
Odgovor na heretički smjer njemačke sinodalne Crkve: poziv svim katolicima na potpisivanje peticije Svetom Ocu

Odgovor na heretički smjer njemačke sinodalne Crkve: poziv svim katolicima na potpisivanje peticije Svetom Ocu

18.07.2026
Vrata paklena neće je nadvladati: cjeloviti kronološki prikaz afere „Šalata“

Vrata paklena neće je nadvladati: cjeloviti kronološki prikaz afere „Šalata“

Slot odbio ponudu Nizozemske: Želi ostati u klupskom nogometu, Savez okrenuo pregovorima s Martinezom

Slot odbio ponudu Nizozemske: Želi ostati u klupskom nogometu, Savez okrenuo pregovorima s Martinezom

12.08.2026
Od 3D printanog kamena do modnih revija: Otkrijte što sve donosi novo dvotjedno izdanje Zagreb Design Weeka

Od 3D printanog kamena do modnih revija: Otkrijte što sve donosi novo dvotjedno izdanje Zagreb Design Weeka

12.08.2026
Požar u središtu Rijeke: pronađeno tijelo, više građana zatražilo pomoć zbog dima

Na Korzu otvorena izložba u povodu 80. obljetnice djelovanja Zajednice Talijana Rijeka

12.08.2026
Dramatična akcija u Velebitskom kanalu: Traganje za četvero mladih Portugalaca na moru, pronađen čamac

Dramatična akcija u Velebitskom kanalu: Traganje za četvero mladih Portugalaca na moru, pronađen čamac

12.08.2026
Svetica se zavjetovala da nikada neće odbiti prosjaka – Bog joj je posebno proviđao

Svetica se zavjetovala da nikada neće odbiti prosjaka – Bog joj je posebno proviđao

12.08.2026
Dijalog.hr

    © 2024 Dijalog - Designed by House of Code.

O nama

Hrvatski portal za dijalog

Kategorije

  • Vijesti
  • Kolumne
  • Sport
  • Zanimljivosti
  • Vjera i duhovnost
  • Blogosfera

Kontakt

redakcija@dijalog.hr

Udruga Dijalog

Sveti križ 11
Rijeka

  • Impressum
  • Uvjeti korištenja
  • Politika privatnosti i kolačića
  • Oglašavanje
  • Doniraj
Nema rezultata
Pogledaj sve rezultate
  • Naslovnica
  • Vijesti
  • Dijalog
  • Kolumne
  • Blogosfera.hr
  • Sport
  • Društvo
  • Kultura
  • Zanimljivosti
  • Lifestyle
  • Vjera i duhovnost

© 2022 Dijalog.hr - Designed by House of Code

Dobrodošli natrag!

Prijava putem Google-a
ili

Prijava na Vaš račun

Zaboravili ste lozinku?

Retrieve your password

Molimo unesite e-mail ili korisničko ime za resetiranje lozinke

Prijava
Ova web stranica koristi kolačiće. Nastavkom korištenja ove web stranice pristajete na upotrebu kolačića. Posjetite našu Politiku privatnosti i kolačića.
wpDiscuz