“Visibaba”, predstava autorica Lane Barić, Sanje Milardović i Nikoline Rafaj, redateljice Sanje Milardović u produkciji Teatra &TD iz Zagreba proglašena je najboljom predstavom u cjelini. Autorski tim čine i scenografkinja Andreja Lipej, za glazbu je zaslužan Matej Merlić, za rasvjetu Dina Marijanović te Miroslav Piškulić za ton.
U središtu predstave je žena (Lana Barić) u bijelome prostoru čekaonice. Predstava problematizira čekanje, jedan segment života, osamljene, povučene i prestrašene žene, “izvrsno riješenim zvukom koraka koji ulaze i izlaze iz ordinacije, začudnim sjenama na bijelome platnu, filmskom aluzijom na predstavljanje moguće sudionice za Eurosong, uz glas Duška Ćurlića i izvrstan pjevački nastup na fiktivnoj sceni kojim pokušava izići iz društvene margine osamljenosti i neprihvaćenosti, svojstvene svima”, kaže se u obrazloženju žirija.
Najbolja je glumica Jelena Miholjević, suautorica teksta predstave “Spaljena” autora i redatelja Filipa Šovagovića i Dubravka Mihanovića, u produkciji Gradskog dramskog kazališta Gavella, Zagreb, koju je ostvarila u suigri s Dijanom Vidušin, Anjom Đurinović, Martinom Čvek i Svenom Medvešekom.
Mihaljević “maestralno i fluidno, u izvrsnom ženskom kvartetu, prelazi i kreće se žanrovima, nevjerojatnom glumačkom lakoćom prelazeći u nove uloge, govorne izričaje, različite identitete, snalazeći se izvrsno u svakome izvedbenome kontekstu, urbanome i neurbanome, minimalnim pomacima tijelom, mimikom i gestom”, obrazložio je žiri.
Najboljim je glumcem žiri proglasio Filipa Sertića, koji je i režirao svoju monodramu “Kontrabas” na temelju Süskindova teksta i u produkciji Zagrebačkoga gradskog kazališta Komedija, objasnivši da je Sertić “maestralno, ispovjednim tonom, prikazao samotnjaka-umjetnika gotovo zaboravljenoga u zadnjemu redu života i orkestra”.
Nagrada za izniman prinos i razvoj cabareta dodijeljena je Borisu Svrtanu, glumcu Gavelle. Svrtan je 1989. nastupao u kabaretnoj predstavi Glumačke družine Histrion, “Kavana Torso”, a dvije godine kasnije u predstavi “Pišem ti pismo da skupa više nismo” kazališta Kerempuh. Autor je i kabaretnih uspješnica “Spika na spiku” (1995.) te njezinog nastavka “Spika na spiku 2” iz 1997.
Njegova predstava “Predsjednik&ca” proglašena je najboljim cabaretom Gumbekovih dana 2020., a Svrtan 2024. glumi i u Gavellinom Krležinom “Kraljevu” te nastavlja tradiciju sjajnih zagrebačkih kabaretnih majstora, od Vlaha Paljetka, Dejana Dubajića, Vikija Glovackog do Mladena Crnobrnje Gumbeka, prema obrazloženju žirija.
Posebno priznanje osvojile su predstave “Ubu ovo ono” autora Vida Leža, nastala prema istinitom događaju i motivima teksta Alfreda Jarryja Kralj Ubu, u produkciji Trupe OvoOno, Teatra &TD, RadioTeatra i ADU) u režiji Dražena Krešića i adaptaciji Katarine Krešić, te “Ča je život vengo…” autora teksta Momčila Popadića i adaptatora Bojana Brajčića, u produkciji Teatra Erato iz Zagreba.
17. Gumbekove dane, međunarodni kazališni festival posvećen glumcu i kabaretnome majstoru scene, Mladenu Crnobrnji Gumbeku, obilježilo je 17 različitih predstava, najboljih cabareta, izvedbene forme koja u Zagrebu intrigira i zabavlja publiku još od dvadesetih godina, preispitujući, uvijek sa sarkastičnim prizvukom, političku nam i društvenu stvarnost i svakodnevicu, poručuju iz Histrionskog doma.
Ocjenjivački sud čine glumica Ankica Dobrić, scenografkinja Marta Crnobrnja, predstavnik publike Branko Babac i kazališna kritičarka Vesna Muhoberac.
Izložba zaboravljenog umjetnika Ljubomira Perčinlića u Laubi