facebook
Doniraj
  • Prijava
Nema rezultata
Pogledaj sve rezultate
Dijalog.hr
  • Naslovnica
  • Vijesti
  • Dijalog
  • Kolumne
  • Blogosfera.hr
  • Sport
  • Društvo
  • Kultura
  • Lifestyle
  • Vjera i duhovnost
Dijalog.hr
  • Naslovnica
  • Vijesti
  • Dijalog
  • Kolumne
  • Blogosfera.hr
  • Sport
  • Društvo
  • Kultura
  • Lifestyle
  • Vjera i duhovnost
Nema rezultata
Pogledaj sve rezultate
Dijalog.hr
Naslovnica Lifestyle

Prevelika konzumacija proteina može stvrdnuti arterije, što može rezultirati srčanim udarom

Hina autor: Hina
18.04.2025
u Lifestyle, Zdravlje
0
A A
Prevelika konzumacija proteina može stvrdnuti arterije, što može rezultirati srčanim udarom

Foto: Canva

Pogledaj ovaj članak na dijalog.hrPogledaj ovaj članak na dijalog.hrPogledaj ovaj članak na dijalog.hrPogledaj ovaj članak na dijalog.hrPogledaj ovaj članak na dijalog.hr

Proteinski shakeovi eliksir su za brojne bodibildere i rekreativce koji u teretanama žele ojačati ili ”istonirati” mišiće i oblikovati figuru jer tijelo treba proteine za oporavak mišića i tkiva.

No, ni s čim ne treba pretjerivati.

Dobivanje više od 22 posto prehrambenih kalorija iz proteina, obično iz jaja, mesa i mlijeka, može negativno utjecati na pretjerano otvrdnuće arterija, stanje koje u konačnici može rezultirati moždanim udarom, zatajenjem srca i srčanim udarom.

To su pokazuli rezultati testova obavljeni na laboratorijskim miševima i ljudima koje je proveo Medicinski fakultet u Pittsburghu, a objavljeni su u časopisu Nature Metabolism.

Naša studija ukazuje na to da povećanje unosa proteina u organizam u nastojanju da se poboljša metaboličko zdravlje nije lijek za sve.

“Pretjerate li, mogli biste oštetiti svoje arterije”, upozorio je profesor kardiologije i koautor studije, dr. Babak Razani.

Rezultati istraživanja tima stručnjaka iz Pittsburgha pokazali su da leucin, esencijalna aminokiselina u proteinu koja izgrađuje mišiće i aktivira protein poznat kao mTOR koji pokreće sintezu mišićnih proteina, “neproporcionalno utječe na pokretanje patoloških puteva povezanih s razvojem ateroskleroze i otvrdnućem stijenki arterija”.

Razani i kolege su istaknuli kako je njihovo istraživanje iznjedrilo i dodatne nedoumice, poput pitanja o tomu “što se događa kada osoba konzumira više od 15 posto dnevnih kalorija iz proteina prema preporuci USDA (Ministarstva poljoprivrede Sjedinjenih Država)”.

Stručnjaci upozoravaju da treba paziti i otkriti kolika je optimalna količina kada je posrijedi unos proteina koji utječe na povećanje mišića, no istodobno ne oštećuje arterije.

Ako želite smanjiti visok krvni tlak – jedite banane!

‘U vodi nestanu svi simptomi!’ Žene otkrile kako hladna voda mijenja menopauzu

Proljetni umor: Je li stvaran ili samo sezonski izgovor za lijenost?

Hina

Oznake: bodibilderproteiništetno za zdravlje
Pretplatite se
Prijava
Obavijesti me o
Molimo prijavite se za komentiranje
0 Komentara
Najglasaniji
Najnovije Najstarije
  • Popularno
  • Komentari
  • Najnovije
Nezapamćena afera prikrivanja homoseksualnog iskorištavanja maloljetnika u visokim crkvenim krugovima potresa Hrvatsku

Nezapamćena afera prikrivanja homoseksualnog iskorištavanja maloljetnika u visokim crkvenim krugovima potresa Hrvatsku

24.07.2026
Prognani svjedok Istine: smijenjen kancelar Riječke nadbiskupije

Prognani svjedok Istine: smijenjen kancelar Riječke nadbiskupije

14.07.2026
Odgovor na heretički smjer njemačke sinodalne Crkve: poziv svim katolicima na potpisivanje peticije Svetom Ocu

Odgovor na heretički smjer njemačke sinodalne Crkve: poziv svim katolicima na potpisivanje peticije Svetom Ocu

18.07.2026
O najvećoj aferi Crkve u Hrvata oglasio se i smijenjeni riječki kancelar: kultura šutnje stvara nove žrtve

O najvećoj aferi Crkve u Hrvata oglasio se i smijenjeni riječki kancelar: kultura šutnje stvara nove žrtve

26.07.2026
Skandal: osumnjičeni svećenik i dalje obnaša službu župnika, a biskupija priopćila da je sve poduzela

Skandal: osumnjičeni svećenik i dalje obnaša službu župnika, a biskupija priopćila da je sve poduzela

27.07.2026
Crkva u oluji vremena: Izazovi vjere, ideologija, položaj žene i primjer svetog Lovre

Crkva u oluji vremena: Izazovi vjere, ideologija, položaj žene i primjer svetog Lovre

10.08.2026
Hrvatski vaterpolisti do 16 godina novi su svjetski prvaci

Hrvatski vaterpolisti do 16 godina novi su svjetski prvaci

10.08.2026
Šok na Poljudu u 95. minuti: Istra golom Ahmetija u samoj završnici otkinula bod Hajduku

Šok na Poljudu u 95. minuti: Istra golom Ahmetija u samoj završnici otkinula bod Hajduku

10.08.2026
Vita Barbić osvojila srebrnu medalju u bacanju koplja na juniorskom SP-u

Vita Barbić osvojila srebrnu medalju u bacanju koplja na juniorskom SP-u

10.08.2026
Smrtonosni napad dronovima na Nižnjekamsk: 12 poginulih

Smrtonosni napad dronovima na Nižnjekamsk: 12 poginulih

10.08.2026
Dijalog.hr

    © 2024 Dijalog - Designed by House of Code.

O nama

Hrvatski portal za dijalog

Kategorije

  • Vijesti
  • Kolumne
  • Sport
  • Zanimljivosti
  • Vjera i duhovnost
  • Blogosfera

Kontakt

redakcija@dijalog.hr

Udruga Dijalog

Sveti križ 11
Rijeka

  • Impressum
  • Uvjeti korištenja
  • Politika privatnosti i kolačića
  • Oglašavanje
  • Doniraj
Nema rezultata
Pogledaj sve rezultate
  • Naslovnica
  • Vijesti
  • Dijalog
  • Kolumne
  • Blogosfera.hr
  • Sport
  • Društvo
  • Kultura
  • Zanimljivosti
  • Lifestyle
  • Vjera i duhovnost

© 2022 Dijalog.hr - Designed by House of Code

Dobrodošli natrag!

Prijava putem Google-a
ili

Prijava na Vaš račun

Zaboravili ste lozinku?

Retrieve your password

Molimo unesite e-mail ili korisničko ime za resetiranje lozinke

Prijava
Ova web stranica koristi kolačiće. Nastavkom korištenja ove web stranice pristajete na upotrebu kolačića. Posjetite našu Politiku privatnosti i kolačića.
wpDiscuz