Dramaturzi nemaju vremena pisati svoje autorske stvari, poručila je dramaturginja Ivana Vuković na okruglome stolu u petak u MM Centru Teatra &TD, u povodu predstavljanja zbornika pet drama mladih hrvatskih autora/ica “Novi glasovi”.
Zbornik je objavljen u izdanju Biblioteke Mansioni.
“Kad radiš stvari koje su usko vezane za dramaturgiju, ne ostaje ti vremena da zaista pišeš svoje autorske stvari i ono što te zanima. Nemamo nijednu priliku da dobijemo novce i onda uđemo u pisanje – uvijek smo osuđeni na to da već nešto napišemo, i onda eventualno dobijemo nagradu ili netko to postavi”, rekla je dramaturginja Iva Vuković na pitanje kako se mladi pisac danas probijaju do prilika. Citirala je pri tom svoju kolegicu koja je kazala da više ne piše ako ju netko ne plati.
“Stalno smo između toga je li pišemo iz potrebe, jer to navire iz nas, a mi se ne možemo suzdržati, ili zato što je to, osim što je umjetnost, i naš posao od kojega bismo voljeli živjeti”, našalila se, a Espi Tomičić je istaknuo da se najviše zarađuje od tribina i promocija.
Nikolina Rafaj pohvalila je pojavu rezidencijalnih programa, kazavši kako se nada i vjeruje da će takvih programa biti više, te da će proces pisanja “prestati biti paušalni rad koji se događa u nekom terminu kad završimo druge poslove”, u sitne noćne sate.
Hrvatski centar ITI – International Theatre Centre predstavio je 84. naslov Biblioteke Mansioni, u kojemu se nalazi pet drama: “Hiromi” Vida Adama Hribara, “Mrtva priroda” Beatrice Kurbel, “Kamo se ide kad se odlazi” Nikoline Rafaj, “Tuđe topline” Espija Tomičića i “Možeš biti sve što želiš” Ivane Vuković.
Riječ je o djelima ljudi koji pišu za kazalište danas, ljudi koji su se rodili između 1989 i 1995. – drame, iako stilski heterogene, kao temu imaju mladost, nesigurnost i neizvjesnost koja se iz sadržaja prebacuje i u formu, poručio je teatrolog Matko Botić, koji je moderirao razgovor,
Napominje kako su ovi dramaturzi dokaz da postoji koncept pisanja dramskih tekstova koji su imanentno dramski, ali prilagođeni suvremenom trenutku”.
Glavna urednica Biblioteke Mansioni Željka Turčinović, koja je odredila kriterije za biranje drama, kazala je kako su ovi autori izabrani na temelju toga da su svi dobili neke nagrade, i drame su im bile u programu Hrvatskog radija, uprizorene u profesionalnim hrvatskim kazalištima i bile su tiskane u časopisima, ponajprije “Kazalištu”.
Prije okrugloga stola održano je i scensko čitanje dijelova objavljenih drama, koje je režirala Nina Bajsić, a izveli su ga Marin Stević i Lidija Penić Grgaš.
Predstavljena knjiga Line Červara ‘Rukomet – put do vrha i tajne uspjeha’
Autobiografija Angele Merkel prodana u više od 650.000 primjeraka
U Matici hrvatskoj počeo 6. svjetski festival hrvatske književnosti