facebook
Doniraj
  • Prijava
Nema rezultata
Pogledaj sve rezultate
Dijalog.hr
  • Naslovnica
  • Vijesti
  • Dijalog
  • Kolumne
  • Blogosfera.hr
  • Sport
  • Društvo
  • Kultura
  • Lifestyle
  • Vjera i duhovnost
Dijalog.hr
  • Naslovnica
  • Vijesti
  • Dijalog
  • Kolumne
  • Blogosfera.hr
  • Sport
  • Društvo
  • Kultura
  • Lifestyle
  • Vjera i duhovnost
Nema rezultata
Pogledaj sve rezultate
Dijalog.hr
Naslovnica Lifestyle

Državljani bolje razvijenih zemalja ovisni su o visoko prerađenoj hrani

Hina autor: Hina
27.10.2025
u Lifestyle, Zdravlje
0
A A
Koje namirnice ne podnose dobro zamrzavanje

Foto: Canva

Pogledaj ovaj članak na dijalog.hrPogledaj ovaj članak na dijalog.hrPogledaj ovaj članak na dijalog.hrPogledaj ovaj članak na dijalog.hrPogledaj ovaj članak na dijalog.hr

Stanovnici razvijenih zemalja rođeni između 1960. i 1975. sve češće pokazuju znakove ovisnosti o visoko prerađenoj hrani, kao prva generacija izložena takvoj prehrani u djetinjstvu. 

Znanstvenici sa sveučilišta u Michiganu su nakon studije na oko dvije tisuće ljudi starih između 50 i 80 godina zaključili da 21 posto žena i 10 posto muškaraca iz te dobne skupine „zadovoljavaju kriterije ovisnosti o visoko prerađenoj hrani”. 

„Čini se da ovisnost o visoko prerađenoj hrani prevladava među starijim odraslim osobama u Sjedinjenim Državama, posebice među ženama koje su bile adolescentice ili u ranoj odrasloj dobi kad se pogoršala nutritivna kvaliteta američke prehrambene ponude”, stoji u istraživanju objavljenom u časopisu Addiction. 

„Današnji odrasli bili su u ključnoj razvojnoj fazi kad se promijenio prehrambeni okoliš naše nacije”, rekla je Lucy Loch sa sveučilišta. 

Istraživački tim zaključio je da među onima u dobi od 65 do 80 godina samo 12 posto žena i četiri posto muškaraca ispunjavaju kriterije ovisnosti.

Znanstvenici su ispitivali o 13 iskustava s visoko prerađenom hranom i pićima, poput žudnje za takvim proizvodima, neuspjeha pri njihovom izbacivanju iz prehrane, apstinencijskih kriza i izbjegavanja društvenih događaja zbog osjećaja da će drugi o njima misliti da previše jedu. 

„Ostala istraživanja pokazuju jasne poveznice između konzumacije takvih proizvoda i rizika od kroničnih bolesti i preuranjene smrti, pa je važno istražiti ovisnost o visoko prerađenoj hrani u toj dobnoj skupini”, naglasila je Loch. 

Znanstvenici vjeruju da je veliki faktor iza ovisnosti među starijim ženama agresivna reklamna kampanja iz osamdesetih koja je promovirala takozvane dijetne proizvode, većinom visoko prerađene. 

“Keksi s niskim udjelom masti, obroci za mikrovalnu pećnicu i drugi proizvodi s visokim udjelom ugljikohidrata promovirani su kao rješenja za kontrolu težine, ali njihovi umjetno dizajnirani nutritivni profili potencijalno su pojačali ovisničke prehrambene navike”, zaključio je istraživački tim.

Svake se godine u Hrvatskoj rodi nekoliko djece s malformacijom kralježnice i leđne moždine – spina bifida

Koji su znakovi upale gušterače?

Prestanak pušenja može pridonijeti usporavanju razvoja poteškoća s pamćenjem

Hina

Oznake: nezdrava hranaovisnostprerađena hranasad
Pretplatite se
Prijava
Obavijesti me o
Molimo prijavite se za komentiranje
0 Komentara
Najglasaniji
Najnovije Najstarije
Vidi sve komentare
  • Popularno
  • Komentari
  • Najnovije
Fotogalerije Povorke ponosa i Antunovskog hoda mladih: šokantna razlika  u estetici

Fotogalerije Povorke ponosa i Antunovskog hoda mladih: šokantna razlika u estetici

07.06.2026
Zašto je svećenik influencer papi podvalio okultni meme 6 7

Zašto je svećenik influencer papi podvalio okultni meme 6 7

20.05.2026
Što učiniti kad savjest roditelja nalaže odbiti cjepivo za dijete?

Što učiniti kad savjest roditelja nalaže odbiti cjepivo za dijete?

17.05.2026
Dijalog.hr na radnom stolu uredništva.

Dijalog.hr ulazi u novu fazu

16.05.2026
Znak vremena: Dok su se u Danskoj performeri rugali svetinjama, anonimni mladić uzeo je svoj križ i otišao

Znak vremena: Dok su se u Danskoj performeri rugali svetinjama, anonimni mladić uzeo je svoj križ i otišao

11.06.2026
Nizozemska i Japan rezmzirali na otvaranju skupine F

Nizozemska i Japan rezmzirali na otvaranju skupine F

14.06.2026
Na Kosovu ubijen narednik policije

Kosovska policija uhitila petoricu Srba zbog ratnih zločina

14.06.2026
Izrael gađao Hezbolah, Iran najavio odgovor

Njemačka očekivano deklasirala Curacao

14.06.2026
Delegacije SAD-a i Ukrajine sastat će se u Saudijskoj Arabiji

Trump i Zelenskij obavili razgovor uoči G7 sastanka

14.06.2026
Izrael gađao Hezbolah, Iran najavio odgovor

Izrael gađao Hezbolah, Iran najavio odgovor

14.06.2026
Dijalog.hr

    © 2024 Dijalog - Designed by House of Code.

O nama

Hrvatski portal za dijalog

Kategorije

  • Vijesti
  • Kolumne
  • Sport
  • Zanimljivosti
  • Vjera i duhovnost
  • Blogosfera

Kontakt

redakcija@dijalog.hr

Udruga Dijalog

Sveti križ 11
Rijeka

  • Impressum
  • Uvjeti korištenja
  • Politika privatnosti i kolačića
  • Oglašavanje
  • Doniraj
Nema rezultata
Pogledaj sve rezultate
  • Naslovnica
  • Vijesti
  • Dijalog
  • Kolumne
  • Blogosfera.hr
  • Sport
  • Društvo
  • Kultura
  • Zanimljivosti
  • Lifestyle
  • Vjera i duhovnost

© 2022 Dijalog.hr - Designed by House of Code

Dobrodošli natrag!

Prijava putem Google-a
ili

Prijava na Vaš račun

Zaboravili ste lozinku?

Retrieve your password

Molimo unesite e-mail ili korisničko ime za resetiranje lozinke

Prijava
Ova web stranica koristi kolačiće. Nastavkom korištenja ove web stranice pristajete na upotrebu kolačića. Posjetite našu Politiku privatnosti i kolačića.
wpDiscuz