Prema nedavnoj analizi Sveučilišta Cambridge, gotovo polovica tinejdžera smatra se ovisnima o društvenim mrežama. Rani rezultati studije, koja je opisana kao “zapanjujuća”, sugeriraju da bi odnos nekih mladih prema društvenim medijima mogao imati karakteristike slične bihevioralnoj ovisnosti.
Ova analiza temelji se na podacima iz Millennium Cohort Study, longitudinalne studije koju provodi Centar za longitudinalne studije na Sveučilištu u Londonu. Studija prati živote preko 18 000 ljudi rođenih u Ujedinjenom Kraljevstvu između 2000. i 2001. godine, mapirajući njihov razvoj u ranom 21. stoljeću.
Izvještaj Sveučilišta Cambridge ukazuje da 48% od 7022 ispitanih 17-godišnjaka izjavljuje da se slažu ili potpuno slažu s tvrdnjom “Mislim da sam ovisan o društvenim medijima”. Među njima je veći postotak djevojčica (57%) u odnosu na dječake (37%).
Georgia Turner, studentica poslijediplomskog studija na Sveučilištu u Cambridgeu i voditeljica analize, objasnila je: “Ne tvrdimo da su ljudi koji osjećaju ovisnost zaista ovisni. Međutim, zabrinjavajuće je što toliko mladih osjeća da ne kontrolira vlastito ponašanje.”
Turner je naglasila da bi pristup koji uspoređuje “takozvanu ovisnost o društvenim mrežama” s ovisnošću o drogama mogao biti prejednostavan. Po njenom mišljenju, neki ljudi bi mogli imati bihevioralnu ovisnost, dok bi drugi mogli koristiti društvene mreže kao mehanizam za suočavanje s negativnim životnim iskustvima ili kompulzivno provjeravati svoje profile.
“Različiti putevi mogu dovesti do percepcije ovisnosti, a ne svi je doživljavaju na isti način”, rekla je Turner. Ona naglašava važnost razumijevanja ovih razlika kako bi se pronašle odgovarajuće intervencije, ako su potrebne.
Istraživanje Georgie Turner još nije recenzirano ni službeno objavljeno, ali već sada ukazuje na potrebu za daljnjim istraživanjem ovog sve prisutnijeg fenomena u modernom društvu.
Mile Kekin i Nikica Jelavić na kavi: Memovi preplavili društvene mreže!
Florida na putu da zabrani društvene mreže mlađima od 16 godina
YouTube slavi 20 godina: Od eksperimenta do globalne video platforme